Cultura gastronomica trece printr-o revolutie. In mod traditional, gatitul se impartea intre zona informala, a meselor de zi cu
zi, si cea formala, a meselor
speciale, a cinelor elegante. Insa noile tendinte duc gastronomia intr-o
noua zona – aceea in care oamenii sunt din ce in ce mai dispusi sa petreaca timp, sa investeasca energie si bani, doar de dragul de a pregati o mancare
buna.
Acest trend se pozitioneaza undeva la mijloc, intre cinele formale si mancatul
unei pizza direct din cutie. A te bucura de mancarea pregatita din ingrediente
atent selectate intr-o atmosfera relaxanta este tot mai important. Ingredientele
naturale sunt valorificate in gatit, insa folosirea aluatului de patiserie gata
pregatit, de exemplu, ca parte a unei diete sanatoase nu reprezinta neaparat un
impediment.
Conform cercetarilor internationale
efectuate de Fiskars Homeware, prepararea alimentelor si mancatul sunt tot mai
mult percepute drept o activitate de petrecere a timpului liber. Potrivit
studiului, pana la 80% din oameni sunt interesati de gatit, in timp ce intre 28
- 37% sunt foarte interesati de aceasta activitate. Acestia din urma pregatesc
mancare de cel putin patru ori pe saptamana si asociaza gatitul cu bucurie,
creativitate si inspiratie. Sunt mandri de casa si bucataria lor si dornici sa isi
invite prietenii si familia la cina. Au varste curpinse intre 25 - 65 de ani si sunt, intr-un numar tot mai mare, barbati. Daca
responsabilitatile barbatilor se concentrau in jurul gratarului din gradina, un
numar tot mai mare au migrat in ultima vreme spre bucatarie, devenind bucatari
amatori sau pur si simplu, pasionati de gastronomie. Pe
plan international, interesul se observa in randul barbatilor de 20 pana la 30
de ani. Entuziasmul se explica si prin popularitatea pe care au o
diversi barbati bucatari care apar la TV.

Cand vine vorba de ustensilele de bucatarie
precum cutitele, consumatorii investesc in calitate. Nu mai e nevoie sa spunem
ca, in special consumatorii care se considera bucatari amatori, au asteptari inalte
de la ustensilele de bucatarie pe care le folosesc si de aceea sunt dispusi sa
investeasca in ele. Designul traditional al cutitelor e completat de noi
materiale pentru lame si maner si de culori distinctive. Printre trendurile
curente se numara cutitele in culori uniforme si distincte cu design neted care
atrag atentia. Pe langa aspectul vizual, consumatorii cauta functionalitate la
un cutit: durabilitatea, echilibrul, usurinta in folosire si curatare usoara
sunt caracteristicile cele mai importante. Consumatorii doresc produse sigure,
durabile, usor de folosit si intretinut. Problemele de igiena si sanatate
trebuie de asemenea luate in considerare in designul produsului. Pe langa
performanta, clientii vor ca designul produsului sa fie modern, interesant si sa
le reflecte stilul si personalitatea unica. Desigur, asta e usor de inteles
acum ca bucataria a devenit un spatiu social destinat activitatilor de relaxare
unde toata familia si prietenii sunt invitati.
0 Responses So Far:
Trimiteți un comentariu