- Verde, maro sau bronz – raportul prezinta culorile care vor creste in popularitate
Culorile folosite in
industria auto vor fi “inspirate din natura”, indica previziunile designerilor
BASF pentru perioada 2012-2013.
Nuantele de mov inchis (fructe de padure) si
tonurile de cupru se adauga portofoliului existent de culori, ca si nuantele
naturale de maro, albastru si verde, care revin in tendinte. Desi, in ultimii
ani, verdele a fost o culoare rar folosita in industria auto, in 4-5 ani se
preconizeaza ca va deveni din ce in ce mai popular. Extinderea paletelor de
culori este evidenta mai ales daca facem abstractie de gama de nuante de negru si
argintiu. Preferinta pentru culoarea maro, prezisa de BASF cu ani in urma,
continua si in prezent. De exemplu, culoarea este deja folosita pentru aproape
7% din masinile nou inmatriculate in Germania (fata de 2% in 2009) si va ramane
in continuare la un nivel ridicat. “Sunt semnale ca diversificarea paletei de
culori in industria auto va continua si ca, in viitor, vom vedea nuante precum
verde smarald sau bronz. In mod special, preferinta pentru verde devine din ce in
ce mai evidenta,” arata raportul echipei globale de designeri. Mark Gutjahr,
Manager al echipei de designeri pe Europa, a precizat: “Importanta ridicata
acordata notiunii de ecologie poate fi din nou simbolizata de culoarea verde,
pe care o vom regasi la autoturisme in 4-5 ani. Cam aceasta este perioada
necesara pentru ca o culoare sa intre efectiv in piata. Deci, va trebui sa mai
asteptam putin verdele”. In momentul de fata, verdele este deja o culoare in
tendinte, conform designerilor BASF din America de Nord, Asia si Europa.
Prognoza se bazeaza pe urmatoarele trenduri sociale:
O noua diversitate
Acordam in continuare
o deosebita atentie sustenabiliatii, concentrandu-ne nu numai asupra mediului,
ci si asupra activitatii de zi cu zi. Gutjahr: “Acesta este un semn ca
produsele devin tot mai asemanatoare in intreaga lume. Pe de o parte, acest
lucru ne face sa apreciem din nou trecutul si traditiile, mestesugurile. Pe de
alta parte, in special prin combinarea si selectarea segmentelor de nisa, incercam
sa promovam o mai mare diversitate.” In ceea ce priveste culorile pentru automobile,
oamenii redescopera, de asemenea, nuantele de nisa. Mult asteptatul verde intens este tot mai sus in
preferintele cumparatorilor. In plus, culori precum rosu rubiniu sau nuantele
de albastru extind gama de culori.
Materiale care creeaza experiente
multisenzoriale
In politica, afaceri
sau societate, tehnologiile moderne de comunicare au determinat schimbari uriase.
In viitor, tehnologia va fi mai putin tangibila in sensul propriu si, in schimb,
va fi din ce in ce mai intuitiva.
De exemplu, tastatura
telefoanelor tip “smartphone”, a lasat loc ecranelor tactile.
“In aceeasi idee, noi
caracteristici vizuale si tactile apar in multe domenii. Substante complexe,
suprafete uimitoare si materiale expresive - precum lemnul sau piatra - creeaza
emotii tot mai puternice. Transferat in industria auto, asta inseamna ca putem
sa ne asteptam la culori mai intense si la efecte mai indraznete”, explica
Corinna Sy designer in cadrul BASF Coatings Europe.“Noile culori sunt
expresive, dar nu ostentative, intocmai ca o poveste buna.” Alaturand culoarea
coacazelor negre nuantelor intense de maro si cupru, sau celor de smarald,
designerii promit ca in viitor, calatoriile pe drumuri ne vor oferi adevarate experiente
cromatice.
Echipa globala, caracteristici regionale
Producatorii de masini lucreaza si gandesc la scara globala.
Din acest motiv, echipa de designeri BASF are o prezenta globala, analizand
tendintele internationale fara a ignora caracteristicile sau trendurile
regionale in materie de culori. Oameni din regiuni diferite precep culorile
diferit datorita influentelor culturale. Nu exista o singura tendinta globala.
Tinand cont de cresterea semnificativa a industriei auto din regiunea
Asia-Pacific, si in special de importanta crescuta a producatorilor locali,
designerii au introdus in colectiile lor culori specifice Chinei si regiunii
Asia –Pacific. BASF Coatings dezvolta,
produce si comercializeaza o gama variata de vopsele si lacuri de inalta
calitate pentru automobile, produse pentru refinisare, lacuri industriale si
vopsele decorative. BASF are o prezenta semnificativa in domeniul vopselurilor si
lacurilor de acoperire pe pietele din Europa, America de Nord si regiunea Asia
Pacific. In 2011, BASF Coatings a realizat vanzari globale de 2,8 miliarde EUR.
Pentru mai multe informatii vizitati site-ul www.basf-coatings.com. Puteti de
asemenea sa cititi si revista BASF Coatings Partner - www.coatingspartner.com
Despre BASF
BASF este lider
mondial in domeniul chimic: The Chemical Company. Portofoliul sau cuprinde o
gama larga de produse, de la substante chimice de baza, produse pentru
industria materialelor plastice, produse performante si produse pentru protectia
plantelor, pana la petrol si gaze. Combinam succesul economic,
responsabilitatea sociala si protectia mediului. Cu ajutorul stiintei si al
inovatiei, ne ajutam clientii din aproape toate industriile sa faca fata cerintelor
curente si viitoare ale societatii. Produsele si sistemele noastre de solutii
contribuie la conservarea resurselor, asigurarea unei nutritii sanatoase si imbunatatirea
calitatii vietii. Am rezumat aceasta contributie in obiectivul nostru global:
Cream chimie pentru un viitor sustenabil. In 2011 BASF a realizat vanzari de
peste 73.5 miliarde de euro si avea mai mult de 111.000 de angajati la sfarsitul
anului. Actiunile BASF sunt listate la bursele de marfuri din Frankfurt (BAS),
Londra (BFA) si Zurich (AN). Informatii suplimentare sunt disponibile pe
internet la adresa www.basf.com .
0 Responses So Far:
Trimiteți un comentariu