Pages

O masina clasica de colectie isi asteapta noul proprietar



Multumita proiectului „Revive the Passion“, o versiune americana din anul 1973 a modelului 911 T Coupé reprezinta una dintre atractiile principale ale Paradei Porsche din acest an, eveniment organizat de Porsche Club America (PCA). In cadrul acestor festivitati, care se vor desfasura in saptamana 31 iulie - 7 august in Savannah, Georgia, si care se adreseaza tuturor pasionatilor Porsche, masina clasica si integral restaurata va fi oferita prin tragere la sorti unuia dintre membrii PCA. In cadrul aceluiasi eveniment, masina va fi predata noului proprietar. Elementul iesit din comun la acest proiect este faptul ca cei pasionati de masinile clasice Porsche au avut oportunitatea de a urmari lucrarile de restaurare pe internet  (www.porsche.com/classic).

Castigatorul se va bucura de un foarte cautat si valoros obiect de colectie, pentru ca 911 T a fost repus de catre expertii Porsche Classic in starea sa originala chiar in “localitatea sa natala”, in Stuttgart, acolo unde a fost produs pentru piata americana: „Made in Germany“ – pentru a doua oara, dupa 38 de ani. Ideea proiectului „Revive the Passion“ a aparut la „Rennsport Reunion“ 2010, in Daytona. In cadrul unei intalniri, reprezentantii PCA, cei ai Porsche Club Service si ai Porsche Classic au considerat interesanta posibilitatea de a nu mai oferi o masina noua Porsche in cadrul traditionalei tombole PCA, ci un exemplar clasic Porsche, care sa prezinte mare interes pentru membri. Masina potrivita a fost gasita langa Los Angeles si a fost prezentata membrilor clubului in cadrul paradei Porsche care a avut loc in anul 2010 in St. Charles, Illinois, dar conditia de atunci a masinii era mai degraba deplorabila. Apoi, exemplarul 911 T a calatorit pana la Stuttgart, unde expertii de la Porsche s-au ocupat de restaurare. Aceasta versiune americana 911 T Coupé provine din ultimul an de productie al asanumitului model F si dispune de un motor Boxer cu 6 cilindri, racit cu aer si cu o cilindree de 2,4 litri, furnizand 103 kW (140 CP) la 5.600/min.

Viteza maxima este de 205 km/h. Masina este caracterizata prin caroseria ingusta si este vopsita in combinatia clasica Silver-Metallic (exterior) si negru (interior). Paul Gregor din partea Porsche Club Service a declarat: „Colectionarii isi doresc in mod deosebit aceasta masina datorita formei caroseriei, a combinatiei de culori si a anului de fabricatie, aceste caracteristici asigurand si mentinerea valorii masinii.” Este adevarat ca inaintea inceperii lucrarilor de restaurare, valoarea masinii nu era prea vizibila. Specialistii atelierului Porsche Classic au luat in primire o masina fara faruri si fara geamuri. Vopseaua era decojita in mai multe locuri, iar anumite piese, erau chiar improvizate, fara sa corespunda echiparii initiale, iar in numeroase dotari erau defecte. 

Nici pana in prezent nu se stie nimic cu privire la istoria masinii, dar este evident ca perioada lunga in care nu a fost folosita a afectat-o simtitor. In scut au fost gasite chiar resturi ale unor cuiburi de pasari. Fanii au avut posibilitatea de a urmari indeaproape transformarea masinii intr-un obiect de colectie. “Pe pagina noastra de internet am relatat periodic informatii cu privire la evolutia acestei restaurari integrale, suplimentand informatia cu numeroase materiale foto si video corespunzatoare fiecarui pas de lucru”, a povestit Barbara Böckenhoff, cea care coordoneaza proiectul Porsche Classic. Membrii PCA au primit chiar informatii actuale regulate prin intermediul newsletter-ului trimis on-line de catre Club. Astfel, Porsche Classic a avut posibilitatea de a le arata indeaproape, mai ales clientilor din SUA (gratie celor 100.000 de membri, PCA este cel mai mare Club Porsche din lume), gradul ridicat de profesionalism si conditiile optime in care masina a fost restaurata la fabrica.  

In atelierul Porsche Classic, aflat in apropierea orasului Stuttgart, se lucreaza exclusiv cu unelte originale, cu piese originale (sau piese care au fost realizate conform proiectelor originale), cu date si la dimensiuni originale. Alexander Fabig, seful Porsche Classic a explicat: „Anual intretinem si restauram circa 250 de masini clasice Porsche din intreaga lume, incepand de la modelul 356 si pana la ultimul model 911 Type 993 racit cu aer.“ Lucrarile la restaurarea acestui model 911 T au durat circa un an, incepand de la demontarea completa si pana la transformarea integrala. Toate piesele, chiar si ultimul surub, a trecut prin mainile expertilor Porsche Classic, fiecare piesa fiind verificata, reglata sau inlocuita. Totusi, pentru tratarea anti-coroziva a caroseriei, au fost folosite cele mai moderne metode. Vopsirea catodica prin scufundarea in baie, care asigura grunduirea optima a caroseriei, este o operatiune standard pentru industria auto moderna si este folosita si in procesul de restaurare integrala de la Porsche Classic.

La fel, si in ceea ce priveste vopseaua, specialistii merg in pas cu vremurile si, pentru a proteja mediul, folosesc exclusiv vopsele cu aplicare in mai multe straturi, pe baza de apa. Jochen Bader, seful atelierului Porsche Classic promite: „Acest 911 este acum mai bun decat a fost, initial, la prima iesire din fabrica.” La predarea finala, masina a fost supusa unor aspre verificari functionale si de performanta, anumite metode fiind preluate chiar din procesul de testare pentru masinile produse in prezent.” Acum, 911 T Coupé straluceste din nou ca la inceput si raspandeste sarmul sportiv al anilor ’70. Noul proprietar va trebui sa decida daca este pacat ca masina sa fie pusa din nou in miscare, sau daca este prea frumoasa pentru a nu fi admirata si in miscare. Noi credem ca nu va putea face fata tentatiei... de a conduce masina!


0 Responses So Far:

PUBLICITATE